Fotoğraflarda yukarı doğru tırmanan kaldırım,
Galata’yı Beyoğlu’na bağlayan Yüksek Kaldırım.
Gerçi şimdi Yüksek Kaldırımın adı var kendi yok.
Kaldırımları teker teker söküp yerine asfalt yol yapmışlar.
1860-70′li yıllarda hergün yaklaşık 40 bin kişi bu kaldırımı tırmanarak Galata’dan Beyoğlu’na ulaşıyormuş.
Bu tespit dönemin mimarı E. Henri Gavand ‘a ait.
Bunun üzerine H. Gavand bu alana bir demiryolu projesi yapılırsa çok karlı olacağını düşünür,
ve projesini hazırlar.
Padişah Abdülaziz’in huzuruna çıkar.
“Olur‘” der padişah Abdülaziz “yap“.
573 metrelik tünelin yapımına 1871 de başlanır
Aralık 1874′te de biter.
Bir ay sonrada açılışı yapılır.
Ama insanlar metroya binmezler.
Çünkü mimar Gavand herşeyi hesaplarda birşeyi hesaplamayı unutur:
O da Şeyh’ül İslamın aklının çapıdır.
Çünkü dönemin sivri zekalı Şeyh’ül İslamı,
“zemin arabalarında insanların taşınmasının caiz olmayacağına dair“ fetva yayımlar.
Haliyle de insanlar o dik yokuşu yürürlerde metroya binmezler.
Neyse ki birkaç hafta sonra gelen baskılar üzerine verdiği fetvayı geri çeker sivri akıllı Şeyh’ül İslam.
Ve sivri akıllı Şeyh’ül İslam Türk tarihinde “güzide ” yerini alırken,
Tarih mimar Gavand’ı da haklı çıkarır.
Metrodan her yolcu için 10 para ücret alınmaya başlanır,
amiyane tabirle “para basmaya” başlar metro.
Iyi ki yapılmış. Hem tarihi bir eser hem de yararlı bir şey
YanıtlaSilBetting odds - sports toto
YanıtlaSilWhen is Betting in Ontario?How 토토 사이트 도메인 long does it take to bet on sports?Is there an online betting service in Ontario?How to bet · How to win · How to bet · Help